torsdag 7. februar 2008

Blogger

Jeg skal sammenlikne de bloggene: http://www.girlfriend.no/madcon madcon sin blogg, http://www.oslostil.com/ og http://javielsker.blogspot.com/.

Grunnen til at jeg valgte Madcon sin er at jeg har aldri sett på en blogg før og jeg syns de som var satt ut var ganske vanskelige, så tenkte jeg at kjendiser er ikke de smarteste og derfor var nok de ganske så lette. Bloggen bestod stort sett av bilder og en kort tekst under bildene. Det er en blogg fra mobilen så det er ikke rart at det ikke er så mye tekts, men siden jeg ikke er så glad i å lese av meg, passet denne bloggen ganske så bra for meg. Selv om jeg ikke akkurat er så interessert i hva kjendiser driver med hvert eneste sekund.

Jeg digget konseptet til olsostil- bloggen. Det at de går rundt i Oslo og tar bilder av stiler som skiller seg ut i klesstilen er bra. Siden var også veldig lett og komme frem på og det er mulig at siden kan inspirere forskjellige folk til å kle seg. Siden var enkel og grei og veldig lett å finne frem på.

Den siste bloggen er Ja, vi elsker likte jeg ikke så veldig godt. Det stod så veldig mye på den og det står på svensk og svensk er rett og slett uforståelig. Det at det stod så mye tekst og ingen bilder gjorde at jeg ble veldig uinterssert og hadde ikke så lyst til å lese den. Da jeg startet å lese syns jeg ikke at den virket så veldig interresant så jeg skumleste gjennom litt og må si jeg kjedet meg hele tiden. Men bortsett fra innholdet var siden lett å finne frem på og lettvint. Det som var litt kult med den var at på den var at det var bilde fra Sandvika VGS før det ble sandvika, altså da det var BI. Det var det eneste som var kult med den bloggen egentlig.

Av de tre bloggene synes jeg at "oslostil" var den beste bloggen med det beste konseptet og best lay-out. Og det var det jeg interesserer meg mest for.

Ingen kommentarer: