torsdag 14. februar 2008

Frioppgave

Frioppgave er kjempe vanskelig for det er umulig å vite hva man skal skrive om. Akkurat nå må jeg skrive på min søster sin pc, siden min ikke funker for øyeblikket. Da tenkte jeg at jeg kunne skrive om hvor teit det er med pcer i hvert eneste fag på skolen. Det er alltid noe galt med noen sine pcer og det er sykt lett å bli drevet bort fra det vi har om. Uansett om man bestemmer seg for at man ikke skal drive med noe annet, så glir man ofte bort uten at man vil det.

Og sånn som i dag, pcen er fucka og derfor får jeg nesten ikke gjort lekser. Det er også veldig slitsomt å stirre inn i en pc hele dagen. Og for ikke å snakke om å drasse på den pcen hele tiden da, frem og tilbake til skolen. Det er ikke så veldig bra for ryggen og det er sykt tungt. For man kunne jo lagt den igjen på skolen og brukt en pc hjemme til lekser, men det går ikke. For vi har 1000 passord til forskjellige sider i forskjellige fag og de er umulig å huske på de.

Mange tenker kanskje at det er digg med pc på skolen for du kan gjøre hva du vil nesten og ingen vil merke det, så lenge du er flink til å skjula hva du drver med. Og det var digg med en gang, men det har bare ødelagt min mening om facebook, for nå er det drit kjedelig, men allikevel er jeg avhengi.

Og at vi gjør lekser på pcen gjør at vi værtfall ikke gjør lekser, for hjemme er det ingen som passer på at vi ikke sitter på msn. Mitt poeng er at pc er greit i noen fag og innimellom på skolen, men ikke hele tiden. Jeg vet sandvika er "fremtidens skole" eller noe, men hvis vi lærer mindre av å ha pc, hvis vi mister konsentrasjonen og vi til og med innrømmer det selv, bør det ikke være fremtidens skole.

1 kommentar:

LK sa...

Jeg synes det er interessant å høer hva dere mener om dette med PC på skolen. Vi er en PC-skole, og det er på godt og vondt. Vi har stadige diskusjoner blant lærerne rundt hvor mye PCen skal brukes og hvor mye dere får med dere. Fint å ha med noen innspill fra dere også i denne diskusjonen.